CLAUDI CASANOVAS

/ENG

Obra Gràfica

"La calma" - Gravats

 

“El gravat i la ceràmica comparteixen un cert esperit. Les dues disciplines tenen per base l’empremta i el treball indirecte. S’actua per fases en una seqüència llarga, complexa, mediatitzada per la tecnologia: el tòrcul per al gravador i el forn per al ceramista. Totes dues en certa manera registren la llum, l’un sobre el paper i l’altra sobre la terra, ja que en definitiva les ceràmiques són incandescència refredada, i la tinta en el gravat fa una reserva al reflex de la llum damunt del paper.”

 

“Als vençuts em va buidar totalment. Vaig quedar apartat de la ceràmica com els mateixos visitants del monument queden apartats de la peça, sense poder tocar-la. Em vaig dedicar al que em quedava, la mirada, a imprimir-la sobre metall i sobre paper.”

 

 “M’interessava, com en la sèrie dels Cercles, l’aspecte repetitiu, en variacions, molt propi del gravat, i recuperar la imatge del natural, així com l’atmosfera extingida dels antics aiguaforts de burí (nostàlgia del pas del temps?), en què el text del llibre i la il·lustració participen d’un mateix àmbit plàstic, en certa manera com en els ideogrames xinesos, que són cal·ligrafia i pintura simultàniament.” “La sèrie La calma es va anar desplegant al llarg de dos anys, fins a concretar-se en dos tríptics i un díptic. Els tríptics de Miró i de Rothko m’acompanyaven.”